Maatilat digiaikaan -hanke, Minusta #digiviljelijä

Maatilat digiaikaan -hankkeen tavoitteena on lisätä markkinointiin ja viestintään liittyvää osaamista, eritysesti some-välineiden, digitalisen markkinoinnin ja myynnin osa-alueilla. Kohderyhmänä ovat uusmaalaiset tuottajat, maataloustuotteiden jalostajat, kaupan pitämisen alalla toimivat pienet ja keskisuuret yritykset sekä tämän alan hanketyöntekijät, neuvojat ja maaseutu-alueiden kehittäjät. 

Hanketta rahoittaa Uudenmaan ELY-keskus, Manner-Suomen maaseuturahaston määrärahoista. 

Järjestämme eri aiheisia koulutuspäiviä liittyen digitaliseen markkinointiviestintään, some-välineiden hallintaan sekä liiketoiminnan kehitykseen digitalisten välineiden avulla. Tutustu koulututarjontaamme ja kehity #digiviljelijäksi.

Läs mera på svenska

Minusta #digiviljelijä? - koulutuskalenteri

Maksuttomien aloittelijoiden koulutuspäivien tavoitteena on opettaa perusasiat sosiaalisesta mediasta ja digitaalisesta markkinoinnista. Aloittelijoiden päivien jälkeen saat valmiudet siirtyä edistyneempien koulutuksiin. Koulutuksiin voi osallistua sekä paikanpäällä että etänä. 

1. Mitkä somekanavat kannattaa ottaa yrityksen käyttöön? 7.2.2018

Koulutus järjestettiin ensimmäisen kerran kesällä 2017. Tallenne aiemmalta kerralta on katsottavissa alla. 

Osaamistaso: Aloittelija, et tarvitse omaa profiilia millekään somekanavalle. 

Tavoite: Koulutuspäivän jälkeen osallistuja ymmärtää mitä erilaisia some-kanavia ja mahdollisuuksia on ja mitkä kanavat soveltuvat hänen markkinointiviestinnän tarpeisiin. Päivän aikana esitellään pintaraapaisuna eri somekanavia ja käytännön esimerkkejä miten eri yritykset ovat hyödyntäneet digitaalista markkinointiviestintää. Pohditaan myös mitkä tekijät vaikuttavat siihen mitä digitaalisia välineitä pystyy ja kannattaa hyödyntää omassa toiminnassa. 

Päivästä vastaavat: Oskari Virtanen ja Niklas Maisi, Mediafarmi Oy

Paikka: Porvoon Paahtimo, Mannerheiminkatu 2, Porvoo 

Voit osallistua tilaisuuteen myös etänä. 

Katso tallenne tilaisuudesta 5.6. tilaisuudesta: 

 

2. Sähköisen markkinoinnin mahdollisuudet 10.8.2017

Osaamistaso: Aloittelija, et tarvitse profiilia millekään somekanavalle.

Tavoite: Koulutuspäivän jälkeen ymmärrät sähköisen markkinoinnin mahdollisuudet ja osaat tehdä valintoja oman yrityksesi kokonaisuuden kannalta. Osaat arvioida mitkä kanavat sopivat liiketoimintaasi ja miten saat niistä parhaimman hyödyn. 

Päivästä vastaavat: Suvi Anttila ja Inkeri Hennola ProAgria Keskusten Liitto

Paikka: Hotel Tegel, Fiskars

Katso tallenne koulutuspäivästä

 

 

3. Välineiden hallinta: facebook, twitter, instagram, youtube, blogi 23.8.2017

Osaamistaso: Aloittelija, et tarvitse profiilia millekään some-kanavalle.

Tavoite: Koulutuspäivän jälkeen osallistujalla on käsitys siitä, miten hän tekee profiilin erilaisiin sosiaalisiin medioihin, kuinka hän päivittää ja mainostaa eri kanavissa ja kuinka eri kanavia voi käyttää synkronoidusti. 

Päivästä vastaavat: Kaikki hankkeen viisi kouluttajaa

Paikka: Kannonnokka, Porvoo

Katso tallenne koulutuspäivästä

 

 

4. Nettikauppa 11.4.2018

Koulutus järjestettiin ensimmäisen kerran syksyllä 2017. Koulutus järjestetään uudelleen 11.4.2018. Ilmoittaudu mukaan täällä. 

Osaamistaso: Aloittelija, et tarvitse nettikauppaa tai profiilia mihinkään some-kanavalle

Tavoite: Koulutuspäivän jälkeen osallistuja ymmärtää nettikaupankäynnin lainalaisuudet. Lisäksi käytössä oleva terminologia tulee tutuksi. Osallistuja osaa myös arvioida soveltuuko oma toiminta netin kautta myytäväksi ja minkälaisia haasteita siinä on. Käymme myös läpi käytännön esimerkkien kautta eri nettikauppojen sujuvuutta ja pohdimme kuinka toimintaa voisi saada sujuvammaksi. 

Päivästä vastaa: Suvi Anttila ja Inkeri Hennola ProAgria Keskusten Liitto. 

Paikka: Paikka täsmentyy

Katso tallenne 26.9.2017 koulutuspäivästä 

 

 

5. Nettisivut, blogit, hakukoneoptimointi, erilaiset portaalit markkinointikanavana 1.3.2018

Koulutus järjestettiin ensimmäisen kerran syksyllä 2017. Koulutus järjestetään uudelleen 1.3.2018. Ilmoittaudu mukaan täällä. 

Osaamistaso: Aloittelija, et tarvitse profiilia mihinkään some-kanavaan tai edes nettisivuja

Tavoite: Koulutuspäivän jälkeen osallituja ymmärtää miten omat nettisivut kannattaa rakentaa, kuinka paljon niihin kannattaa panostaa, miten tehdään hakukoneoptimointia, mitä valmiita pohjia on olemassa ja kuinka portaalit toimivat yhteismarkkinointikanavana. 

Päivästä vastaavat: Niklas Maisi ja Oskari Virtanen, Mediafarmi Oy

Paikka: Paikka täsmentyy

 

Edistyneiden valmennukset: 

Valmennusten hinta on osallistujalta 50 € + alv 24 % / päivä 

1. Nettisivujen sisällön kehittämistä myynnin näkökulmasta 4.12.2017

WordPress-asiantuntija johdattaa konkreettisesti nettisivujen tekemisen maailmaan. Koulutuksesta saat valmiudet luoda omat nettisivut WordPress-alustalle ja opit mitä ominaisuuksia sivuillesi kannattaa asentaa. Koulutuksessa harjoitellaan myös käytännössä nettisivujen päivittämistä. 

 

2. Eri kanavien kehittäminen ja tulosten analysointi 18.1.2018.

Koulutuspäivässä opit hyödyntämään Facebookin analytiikkaa sekä Google Analyticsia markkinoinnin kehittämisessä. 

 

3. Pienryhmät ja Personal Trainerit: ilmoittaudu nyt mukaan!

Pienryhmät alkavat ryhmien tarpeiden mukaan ja niiden hinta on 100 € + alv 24 %. Pienryhmä sisältää neljä tapaamista, joiden teemoista sovitaan ryhmäläisten kanssa erikseen. Osallistuminen sisältää myös kahdeksan tuntia henkilökohtaista Personal Trainerin valmennusta. Teemat räätälöidään tarpeiden mukaan. Tavoitteena on saattaa opitut tiedot käytäntöön: päivitetään erilaisia kanavia, tehdään yhdessä tilejä, otetaan uusia kanavia käyttöön, vertaillaan osallitujien postauksien näkyvyyttä ja edetään ryhmän tarpeiden mukaan. Ilmoittaudu mukaan pienryhmiin! 

Ilmoittaudu mukaan videotuotannon pienryhmään. 

 

Pienryhmien Personal Trainerimme

 

Susann Rännäri on koulutukseltaan Hortonomi, AMK. Tutkintonsa lisäksi on hän suorittanut useita lisäkoulutuksia johtamisen ja liiketoimintamallien kehittämisen saralla. Hän onkin etupäässä kehittäjä jolla excel pysyy hyppysissä. Henkilökohtaisena erityiskiinnostuksen kohteena on hänellä lyhyen ruokaketjun mallien kehittäminen, jossa digitaliset ratkaisut ovat avainasemassa. 

 

Suvi Anttila on koulutukseltaan MMM, eMBA (johtaminen). Hän on markkinoinnin ja viestinnän moniosaaja, jolla on pitkän ajan kokemus markkinoinnin ja viestinnän strategioista, suunnittelusta sekä digitaalisesta markkinoinnista ja somen hyödyntämisestä markkinoinnin ja myynnin välineenä. Henkilökohtaisesti Suvia kiinnostaa kaikki uudet asiat ja niiden hyödyntäminen maanviljelyksen ja maaseudun kehittämiseksi. Onnistutaan yhdessä.

 

 

Inkeri Hennola on tuleva agronomi, pääaineenaan kotieläinten ravitsemustiede. ProAgrialla hän työskentelee digitaalisen markkinoinnin parissa. Sosiaalisen median hyödyntäminen markkinoinnissa onkin Inkerin osaamisaluetta. Kiinnostuksen kohteita Inkerillä ovat kotieläintuotanto, suomalaisen maatalouden kehittäminen sekä yrittäjyys. 

 

 

Niklas Maisi on koulutukseltaan (AMK) Agrologi ja hän haluaa olla aktiivisesti mukana kehittämässä tulevaisuuden maaseutua. Tällä hetkellä Niklas työskentelee media-alan ja videotuotannon yrittäjänä Mediafarmi Oy:ssä Hyvinkäältä käsin. Niklas on ulospäinsuuntautunut ja haluaa olla mukana kehittämässä uusia projekteja, joten häntä kannattaa tarttua hihasta. Erityisosaamisalue: Videotuotanto, verkostoituminen ja yrittäjyys.

 

 

 

Oskari Virtainen on yhdistänyt Media-alan ja Agrologi (AMK) tutkintojen osaamiset yhteen. Pääosaaminen on liikkuvan kuvan kanssa työskentely ja koko sähköisen median kenttä. Vahvuutena näkemys ja kokemus maaseudulta ja yrittäjyydestä. Erityisosaamisalue: Media-ala, videotuotanto ja yrittäjyys


Jaa

Tapahtumat

Hanketoimijat

  • Tilaa palvelu
    Hyödynnä osaamisemme johtajuuteen, tuotantoon ja yritystoiminnan kehittämiseen liittyvissä ratkaisuissa.

Palvelut