Asiakas keskiössä -verkkoliiketoiminnan kehittäminen
Savonlinna ja Mikkeli

Kuka on asiakkaani? Mitä tiedän heistä? Mitä en tiedä heistä? Mistä saan heidät kiinni? Miksi he ostaisivat minulta? Miksi he eivät osta minuta? Onko minulla uskollisia asiakkaita? Miten heitä voisi olla enemmän? Onko uusille tuotteille kysyntää? Mitä asiakkaani seuraavaksi osaisivat arvostaa?
Asiakas keskiössä -koulutus on suunnattu eteläsavolaisille pk-yrityksille, jotka haluavat kehittää verkkoliiketoimintaansa asiakaslähtöisempään suuntaan. Huomio ohjataan oman toiminnan sijaan asiakkaan ongelman ratkaisemiseen.
Voit olla aloittamassa tai tekemässä digitaalista myyntiä ja haluat saada enemmän kauppaa, ilmoittautumisia tai yhteydenottoja omilta verkkosivuiltasi tai mainoksen kohteena olevilta sivuilta. Haluat tehdä tätä järkevästi, kustannustehokkaasti ja asiakasta ymmärtäen.
Asiakas keskiössä -koulutuskokonaisuus sisältää kolme aamupäivän mittaista lähityöpajaa, samansisältöisenä Savonlinnassa ja Mikkelissä.
Aika:
Savonlinna: 29.11., 13.12. ja 10.1. Klo 8.30-12.
Mikkeli: 30.11., 14.12. ja 11.1. Klo 8.30-12.
Koulutuspaikka:
XAMKin Savonlinnan kampus, Savonniemenkatu 6, 57100 Savonlinna
XAMKin Mikkelin kampus, Patteristonkatu 3D, 50100 Mikkeli
Koulutuksen sisältö:
Osa 1: Kuka on asiakkaani
Osa 2: Vetoavaa sisältöä
Osa 3: Liidien kerääminen ja asiakkaiden hankkiminen
Ensimmäisellä koulutuskerralla luot asiakasprofiilin yrityksesi tai tietyn tuotteen tai palvelun parhaasta asiakkaasta (kuka, mitä, miksi, missä, miten) sekä tämän haasteista ja tavoitteista.
Toisen kerran jälkeen sinulla on hahmotelma ensimmäisestä tai ensimmäisistä sisällöistä, sekä hyvä ja konkreettinen suunnitelma asiakkaisiin vetoavien sisältöjen tuottamiseen.
Kolmannen aamun jälkeen hallussasi on selkeä suunnitelma, miten sinun kannattaa lähteä hankkimaan liidejä ja/tai maksavia asiakkaita verkosta.
Lue täältä lisää koulutuspäivien ohjelmasta
Ennen koulutuksen alkua sinulle annetaan aiheeseen herättelevä ennakkotehtävä ja työpajojen välillä tehtäviä, joita puretaan yhdessä.
Työpajoissa esitetään hyviä käytännön esimerkkejä, joiden avulla perehdytään teemaan. Toteutus on pienryhmässä, joten saat valmennuksessa yrityskohtaista opastusta. Osaamista kasvatetaan niin asiakaslähtöisen ajattelun kuin konkreettisten menetelmien ja toimintatapojen osalta. Asiakasdataa keräämällä ja hyödyntämällä yritysten on myös helpompi tunnistaa uusia asiakastarpeita ja liiketoimintamahdollisuuksia.
Valmennuksen aikana pidetään kahvitauko ja valmennuksen jälkeen ryhmä voi halutessaan ruokailla yhdessä Xamkin kampuksen ravintolassa. Tarkemmat ohjeet saat ilmoittautumisen päättymisen jälkeen.
Valmennukseen voi ottaa mukaan oman läppärin (ja virtapiuhan) tai jonkin muun muistiinpanovälineen.
Kouluttaja: Antti Leino, lowreality marketing architects
Näin pääset mukaan
Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaat-hankkeen yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika riikka.kosonen@proagria.fi tai minna.laitinen@proagria.fi.
Osallistumismaksu
– 150 € (+alv 24 %), kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin
– 350 € (+alv 24 %), kun yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin
Osallistumismaksu* 150 e / 350 e (+alv 24 %) laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.
Ilmoittautuminen
Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat. Valmennukseen osallistuminen edellyttää, että yrittäjä/yrityksen osallistujat osallistuvat kaikille koulutuskerrolle.
Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.
Sitovat ilmoittautumiset 19.11.2023 mennessä oheisten linkkien kautta: Savonlinnan koulutus tai Mikkelin koulutus
Lisätietoja
Elina Silvennoinen, elina.silvennoinen@savonlinna.fi
Saara Pylvänäinen,saara.pylvanainen@xamk.fi
Riikka Kosonen, riikka.kosonen@proagria.fi
Koulutuksen järjestää: Digiportaat – asiakaslähtöisempää digitaalista liiketoimintaa -hanke