Pienten tuottajien elintarvikkeet esillä Pariisissa

Kuva kevään 2016 Suomi-viikon tapahtumasta Pariisissa.
Action Finland! (Ranska) ja ProAgria Etelä-Suomi järjestävät tällä viikolla ranskalaisille gastronomian alan ammattilaisille ja  ostajille Suomi-tuotteiden viikon. 
Yhteensä 13 suomalaisen yrityksen herkut ja tuotteet ovat esillä Pariisissa koko viikon, sekä ranskalaisille ammattilaisille että kuluttajille, ja tapahtumia järjestetään yhteistyössä merkittävien yhteistyökumppaneiden kanssa, kuten esimerkiksi Maison Plisson tai maailmankuulu  Lenôtre.
 

Tuotteet esitelläänmm. seuraavissa  tapahtumissa

Tiistai 3.10. Suomalaisten luomu- ja luonnontuotteiden maistiaiset Rungis-tuoretukkutorilla (maailman suurimmalla tuoretuotteiden markkinapaikalla)
Keskiviikko 4.10. Malmgårdin kartanon Kristina Creutz esittelee Maison Plissonin asiakkaille tuotteita, joita tulee Maison Plissonin valikoimaan samalla viikolla
Torstai 5.10. Näyttävä VIP -kutsuvierastilaisuus ostajille ja Ranskan gastronomian kermalle Salons Marceau –tilassa, Riemukaaren kupeessa, keskellä Pariisia
Perjantai 6.10. Finnviini Oy:n marjaviinien ja gourmet-tuotteiden esittely, Versailles 
Lauantai 7.10. Lenôtren arvostetun keittiöalan koulun ’Ecole Lenôtre’ keittiökurssi suomalaisista raaka-aineista, yhteistyössä suomalainen Chef Alexandra Marchan- Claude ja Lenôtren keittiömestari
 

Pieniä tuottajia autetaan Ranskan markkinoille

Suomi-viikon käytännön järjestelyistä vastaa Ranskassa toimiva Action Finland!, joka jo useamman vuoden ajan on edistänyt suomalaisten korkealaatuisten elintarvikkeiden pääsyä Ranskan vaativalle luksussektorille ProAgria Etelä-Suomen kanssa. - Yhteisen vientihankkeemme pyrkimyksenä on auttaa myös pieniä tuottajia saamaan tuotteensa Ranskan haasteellisille elintarvikemarkkinoille, kertoo Action Finlandin toimitusjohtaja Jarna Coadic. - Ranskassa ei pelkkä tuote koskaan riitä: on tärkeää  saada ostajat ja tuotteet kohtaamaan.
ProAgria Etelä-Suomi ry ja Action Finland! käynnistivät keväällä 2015 suomalais-ranskalaisen yhteistyön, jotta suomalaiset elintarvikealan pk-yritykset saisivat konkreettisen mahdollisuuden päästä Ranskan luksustuotteiden markkinoille. Tuotteet ja yritykset testattiin ja valittiin tarkoin mukaan, ranskalaisella asiantuntemuksella. Mukaan otettiin vain tuotteita, joilla oli mahdollisuuksia menestyä näillä vaikeilla markkinoilla. Tilaukset alkoivat saman tien ja monilla mukana olevilla suomalaisilla yrityksillä on nyt omat jakelijat Ranskassa. Tällä kertaa mukana on myös muutama uusi yritys, joista yhden tuotteet ovat jo nyt pääsemässä markkinoille.
 

Tuotteiden korkea laatu kiinnostaa

Ranskan luksuselintarvikkeiden markkinoille pääsy vaatii todellista alan erityistuntemusta. Action Finland! -yrityksen Jarna Coadicilla on poikkeuksellinen kontaktiverkosto Ranskan gastronomiapiireissä, ja hän on tehnyt töitä usean vuoden ajan saadakseen nämä vaativat asiakkaat ja toisaalta suomalaiset huipputuotteet kohtaamaan.  Coadicin kesällä -14 järjestämän ensimmäisen promootiomatkan jälkeen ranskalaiset ammattilaiset ovat alkaneet olla kiinnostuneita suomalaisista tuotteista. Ensimmäisen matkan maineikkaat ranskalaisvieraat, mm. Ranskan presidentin pääkeittiömestari Guillaume Gomez, havahtuivat tuotteiden korkeaan laatuun. Maine on kiirinyt, Suomen puhdas luonto ja sieltä saatavat raaka-aineet kiinnostavat yhä enemmän Ranskassa.
 

Tapahtumassa  ovat mukana

Arctic  Forest Food Oy, Levi, Lappi 
Arctic Warriors Oy, Narkaus, Lappi
Alabi Oy, Utajärvi,  Pohjois-Pohjanmaa
Finland Caviar Oy, Helsinki, Uusimaa
Finnviini Oy, Espoo, Uusimaa
FP-Kotaja, Satakunta
Hukka Design Oy, Tuupovaara, Pohjois-Karjala 
Malmgårdin Kartano, Pernaja, Itä-Uusimaa
Nord-T Oy, Helsinki, Uusimaa 
Polar Nutrion Oy, Kuusamo,  Pohjois-Pohjanmaa 
Petäjälammen Herkku Oy, Kuusamo,  Pohjois-Pohjanmaa 
Vavesaaren Tila Oy, Kangasniemi, Keski-Suomi 
Åby Foods Oy, Porvoo, Itä-Uusimaa
 
Lenôtre, gastronomian huippunimi: perinteitä  ja  uusia tuulia
Lenôtre on gastronomian alalla ohittamaton toimija. Lenôtre edustaa omalla alallaan aitoa ranskalaista  luksusta: ehdotonta  tyyliä  ja  kurinalaisuutta  yhdistettyinä  nautintoon,  innostukseen ja intohimoon. Lenôtren tuotteita tarjotaan upeimmissa pariisilaisju hlissa, mutta myös ympäri maailmaa  :  myymälöistä  voi  ostaa  keittiötaidon  parhaita  saavutuksia  mukaan,  sen  catering - palvelu huolehtii loistokkaiden vastaanottojen ja tapahtumien järjestelyistä ja vastaa luotettavasti asiakkaiden  yhä  vaativampiin haasteisiin.
Gaston Lenôtren perustama hyvin arvostettu keittiöalan koulu, Ecole Lenôtre, jakaa osaamista sekä ammattilaisille että harrastajille, jotka haluavat päästä osallisiksi Ranskan parhaiden kondiittorialan tekijöiden tiedoista ja taidoista. Tämä maineikas instituutio järjestää kurssin asiakkailleen suomalaisista raaka-aineista yhteistyössä suomalaisen keittiömestarin Alexandra Marchand-Clauden sekä Lenôtren keittiömestarin  kanssa.
 
Maison Plisson on ranskalaisten herkkusuiden paratiisi, josta löytyy yli 5.000 korkealaatuista tuotetta . Vankkamaineisen elintarvikepuodin kupeessa on oma leipomo-kahvila-ravintola, jossa tarjotaan  350  lounasta  päivittäin,  ja  jota  myös  Gault  &  Millau  suosittelee.  Luksusputiikista  ei löydy teollisesti valmistettuja tuotteita, ja valinnan pääkriteerinä on aina maku. Maison Plissonilla on liki 50 000 seuraajaa facebookissa – ja he aloittavat kolmen suomalaisen yrityksen tuotteiden jakelun Suomi-viikolla :  Malmgårdin kartano, NORD-T sekä Haganolin  Apteekin Salmiakki.
 

Jaa

Ajankohtaista

Asiantuntijat

Hae asiantuntijaa

Kaikki asiantuntijat

  • Tilaa palvelu
    Hyödynnä osaamisemme johtajuuteen, tuotantoon ja yritystoiminnan kehittämiseen liittyvissä ratkaisuissa.
  • Rahat riittämään!
    Helppoutta ja onnistumisia talouden, markkina-, ja tukiriskien hallintaan.